2017. május 29., hétfő

Sushi ball

Kedves barátnőm egyik nap átküldött nekem egy videót a ChefClub receptjéről. Nagyon megtetszett és el is határoztam, hogy az első adandó alkalommal megcsinálom.
 Ami ma érkezett el.:) Sikerült is a videó után simán elkészíteni, ez a vacsorám. Mondhatom nagyon ízletes.
Hozzávalók: (én egy személyre gondoltam, de ebből simán jól lehet lakni egy "labdával" is, úgyhogy akkor )2 személyre.
Egy érett avokádó, 1 kis csésze rizs, 2 tojás, (az eredeti recept bacon szalonnával készült, de én pirított hagymával készítettem) fél fej hagyma, kevés só, 1 tk cukor, 1 ek rizsecet, kevés olívaolaj
Elkészítése: A rizst megmossuk, majd kétszeres mennyiségű vízzel lassan puhára főzzük, hagyjuk a gőzben egy rövid ideig, majd összekeverjük a só, cukor, ecet egységgel.
A tojásokat 7 percig főzzük, lehűtjük, hámozzuk.
A hagymát forró olajban gyorsan átsütjük, leitatjuk róla az olajat, félretesszük.
Az avokádót félbe vágjuk egy kanál segítségével egyben kiemeljük a héjából, majd óvatosan vékonyan felszeleteljük.
Elkezdjük összeállítani a "labdákat". Kiterítünk egy háztartási fóliát, majd kör alakban ráhalmozzuk a fele rizst, szétlapogatjuk és kirakjuk a fél avokádóval legyezőszerűen.
Még egy fólia, majd megfordítjuk és egy tálkába tesszük, hogy a rizs legyen felül. Lehúzzuk a felső fóliát és a mélyedésbe tesszük a pirított hagymát, majd az egész tojást. A fólia segítségével óvatosan rálapogatjuk a rizst, és labdát formázunk belőle.
 valahogy így kell kinéznie
Tálaljuk, óvatosan lehúzzuk róla a fóliát, majd félbevágjuk a tányéron.

Nincsenek megjegyzések: