2017. április 26., szerda

rakott zöldség

Néha a FB-on remek receptek jönnek szembe. Ezt is ott találtam a Testszervíz oldalán, megtetszett, megcsináltam. Finom lett és az elkészítése is nagyon egyszerű.
 Hozzávalók: bármilyen zöldségből egy főre 25 dkg. Én most 2 főre készítettem, így kb fél kiló zöldséget használtam. 2 db sárgarépát, pár fej kelbimbót, egy marék zöldhüvelyű babot és zöldborsót. Kell még hozzá egy kis doboz tejföl, kb 10 dkg reszelt sajt, 2 tojás. A fűszerek: só, bors, szerecsendió, szárított fokhagyma, petrezselyemzöld (most ebből kimaradt) ellenben került bele egy fej hagyma megpirítva.
Elkészítése: A zöldségeket előfőzzük sós-borsos vízben pár percig, majd leszűrjük. Amíg kicsit meghűlnek, addig kikeverjük a tojásokat a tejföllel és reszelt sajttal, majd ízesítjük, sóval, borssal, szerecsendióval. Itt kell beletenni a vágott petrezselyemzöldet, azonban nekem az most nem volt itthon, így egy fej hagymát lepirítottam apróra vágva, és azzal kevertem össze. Tettem még bele  egy kevés fokhagymát is. Egy tűzálló tálat kivajaztam vékonyan, beletettem a zöldségeket, elrendeztem őket és leöntöttem a tejfölös keverékkel. 180 fokon sült 30 percet.

Nincsenek megjegyzések: