2017. március 21., kedd

Tabbouleh magyarosan

Ez a nagyszerű étel Libanonból származik. Sokféle variáció kering a neten, én ma reggel emlékezetből készítettem el, a legutóbbi TV élményeim alapján.:) Persze, hogy kihagytam belőle a zöldhagymát, mert mégis csak munkaidőben ettem, és sokkal kevesebb petrezselyemmel, viszont legalább kétszer annyi bulgurral készítettem el, mint ahogy kellene. Ezért is lett a címe az ami. Ez kérem szépen, egy magyaros tabbouleh ( tabulé).
Hozzávalók( ehhez a változathoz) : 1 csésze bulgur, 2 közepes paradicsom, egy csokor petrezselyemzöld, menta helyett bazsalikom (mert ez volt otthon), só, citromlé, olívaolaj.
Elkészítése: A bulgurt kétszeres mennyiségű vízben főzzük meg, hagyjuk kicsit a gőzben puhulni a felhasználás előtt. Én le is hűtöttem, mert ez egy hideg saláta.
A paradicsomokat kockázzuk fel, a petrezselyemzöldet vágjuk apróra. (Az eredeti recept rengeteg petrezselyemzöldet használ fel, majd nyáron én is kipróbálom nagyobb mennyiséggel)
Amikor kihűlt a bulgur, forgassuk bele a paradicsomot és a petrezselyemzöldet, locsoljuk meg olívaolajjal, csavarjuk rá egy fél citrom levét, sózzuk meg és kész.
Ha autentikusan készítettem volna el, akkor lenne benne még zöldhagyma is és mentalevél is, valamint ennek a zöldnek többszörös mennyisége.

Nincsenek megjegyzések: