2017. március 16., csütörtök

Grillezett csirkenyársak, vörösáfonyás sárgarépa salátával

Még mindig a kímélő életmód jegyében, bár már sokkal bátrabban, hiszen letelt a 6 hét szigorított étrend. :)
A hétvégén Kalocsán jártam, ott a Vajas partján a Trófea Sörözőben ettem ezt a nagyon finom ételt. Az étterem amúgy nagyon jó konyhával rendelkezik, ami nekem külön tetszett, hogy van kímélő ételsor is. Ebből választottam ezt az ebédet magamnak, grillezett csibemell, vörösáfonyás sárgarépa salátával. Annyira ízletesen készítették el, hogy elhatároztam itthon megismétlem, és isteni lett. :)
Hozzávalók ( egy főre 3 nyársra) : fél filézett csirkemell, fokhagyma, gyros fűszerkeverék, bors, só, olívaolaj, 2 nagyobb sárgarépa, fél marok aszalt vörösáfonya, fél narancs héja és leve, só, méz, pertezselyemzöld (elhagyható)
Elkészítése: A csibemellet felkockázzuk, majd az olajba megforgatjuk, megszórjuk a fűszerekkel és legalább 1 órát pihentetjük. Én egy éjszakát hagytam várakozni a hűtőben. A nyársakat ( amennyiben fanyársak) beáztatjuk vízbe, majd felhúzzuk rá a felkockázott, pácolt húskockákat. Hagyjuk közte helyet, hogy át tudjanak sülni. Ezt követően forró, száraz grillserpenyőben jól átsütjük őket. A hús kívül ropogós, de belül jó szaftos marad.
A salátához a sárgarépákat meghámozzuk, majd finomra reszeljük. Ráreszeljük egy fél narancs héját és ráfacsarjuk a levét is. Sózzuk enyhén, és tegyünk rá még egy tk mézet is. Aki szereti tehet bele finomra vágott zöldhagymát is, de szerintem ehhez nem passzol, így én csak vörösáfonyával gazdagítottam. A petrezselyemzöld elhagyható, de én szeretem az ételekbe az ízét.

Nincsenek megjegyzések: