2011. április 17., vasárnap

epres-spenót saláta

Ezt a receptet Ircsikétől kaptam, ő hozta magával az USA-ból és most átadta nekem is a receptet. Remélem nem haragszik meg, ha ezt most itt publikálom.
Nekem nagyon ízlett ez az érdekes ízvilágú saláta. Érdemes kipróbálni.
És az eredeti leírás, semmit nem változtattam rajta, ahogy mailen kaptam, úgy adom tovább.
2 szemelyre
kb. 1/4 kg. spenot
1/2 kg eper

es a kovetkezo salataontet:

1/4 cup ( 60 ml) etolaj (en olivaolajjal csinalom)
2 evokanal kristalycukor (vagy barnacukor)
2 evokanal almaecet
1 evokanalnyi nagyon aprora vagott lila, vagy voroshagyma
1 teaskanal mak (nem daralt!)
1 teaskanal szezammag
1 mokkaskanal pirospaprika
1 mokkaskanal Worcestershire szosz

Ezeket jol osszekevered es felreteszed addig, amig.......

A spenotot megmosod, leszeded a szarat es torolkozoben egy kicsit leszaritod. Nem kell felvagni egeszben marad.
Az epret tisztitas utan barmilyen nagysagura felvagod. (En a nagyobbakat negyedelem, a kicsiket felezem.)

Egy kis serpenyoben icipici olajon piritani kell egy mareknyi szeletelt mandulat.
Vigyazat, mert nagyon hamar megeg, ne menj el mellole!:)
Keverd ossze a spenotot, epret, mandulat es a dresszinget, es mar keszen is vagyunk ezzel a remek es egeszseges salataval.
Szerintem nagyon finom!

1 megjegyzés:

Ircsike írta...

Gyonyoru lett! En nem hizok tole, bamennyit is eszem belole!
Orulok, hogy kozreadtad, mert most van a szezonja, mivel csak friss spenotbol keszitheto!

Jo etvagyat! :-)